måndag 9 februari 2009

Vilsna i snökaos och flygplatser!?

Hej på er alla!!

Nu är det ett nytt år (sedan länge) och nya händelser i Kåtaliden!!


Jag vill börja gratulera Roffe och Sara som fyllt 90 år!!!!! (tillsammans)
De fick en resa tillsammans i födelsedagspresent. När nu resan skulle gå av stapeln så var det två rätt så vilsna själar på den stora flygplatsen i Skellefteå!! (hur ska/skulle det gå för dem på Arlanda???) De var inte bara vilsna utan det fanns även en viss rädsla för att man kunde stöta på fåglar uppe i luften mitt i natten och snöstorm! Skulle då det "lilla lilla planet" fixa det............

Av en säker källa så vet jag att de kom ned till Arlanda säkert men jag har inte hört om de lyckats hitta hem till Kåtaliden igen!!

Jag ser fram emot lite bilder från deras välbehövda resa och lite fina berättelser om hur det var att vara i vår huvudstad!!!


Två unga och förväntansfulla 90 åringar på Skellefteå flygplats! (foto Thomas Karlsson)

God fortsättning på det nya året!

Patricia Karlsson

2 kommentarer:

Sara sa...

Riktigt vilsna var vi väl inte men en aning obekväma då det var 15 år sedan förra resan.
Hur själva flygningen gick hade vi lite delade meningar om, någon sa att det var den värsta landning han varit med om, en annan att det gick lugnt och fint.

Hur som helst så var resan lyckad på alla sätt. Sverige vann mot Finland med 4-0 men trycket i globen var långt ifrån som stämmningen när Skellefteå spelar hemma.

Vi vill tacka alla som bidragit till att resan blev av, vi hade aldrig åkt annars.

Rolf Anders och Sara

Petra Ulander sa...

Vi vill graulera de två 90 åringarna! / Fam. Ulander